9 Eylül 2008 Salı

En güzel 10 yemek!!!

Ben yemeği seviyorum. Yemek yapmayı, yemek yemeyi, yemek üzerine konuşmayı seviyorum. Bu yemekler arasında en sevdiğim 10 yemeği sizlerle paylaşmak istiyorum.

10-Menemen

Temel olarak domates, biber ve yumurta ile yapılan, belki de yeryüzünün tat/basitlik oranı en yüksek yemeği. Eğer şu güne kadar menemen tavasına ekmekle saldırma hareketinin gerçekleştirmediyseniz bugüne kadar boşuna yaşamışsınız, hemen deneyin. Nasıl yapılacağını merak ediyorsanız hemen göstereyim.


Menemen'e bu şekilde girişilir.

Menemenin insanlar üzerindeki etkisi deneyler ile kanıtlanmıştır. (Denek kuzenim Serdar)

9-Yayla çorbası

Ben çorbayı çok severim. Mercimek, işkembe, tarhana, domates, ezogelin, düğün vs. vs. hepsinin kalbimde ayrı bir yeri var. Fakat yayla çorbasını ayrı bir kategoriye koymak gerektiğini düşünüyorum. Yayla çorbası(yoğurt çorbası da deniyor) yapılması gayet kolay bir çorba. Masaya konulduğu andan itibaren ortalığı kaplayan güzel bir kokusu var. Değişik servis yöntemleri mevcut. Kimisi tereyağı sonradan koyar kimisi pişirirken kimisi kekik ekler kimisi nane. Benim için ise hiç farketmez hepsini afiyetle içerim!!!


Misssss gibi yayla çorbası



8-Yakisoba

Uzak doğu mutfağının bu naçizane yemeğini bu kadar sevmemin ve listeme eklememin sebebi yediğim en iyi yakisobaları hep kendim yapıyor olmam. Gerçi benim yaptıklarım türk usulü yakisoba oluyorlar(susam yağı vs. yok). Bu yüzden benim damak zevkime gayet uyuyorlar. Fakat dışarıda da yediğimde hiç şikayetçi olmuyorum. Kayınçoyu bir gün yakalayabilirsem, yakisoba pişirirken vereceğim kamerayı, videoya çektirip bu sayfaya koyacağım, hep beraber de afiyetle yiyeceğiz.


Benim yaptığım yakisoba bundan daha güzel gözüküyor.

7-Italiano Pizza(Dominos)

Genel olarak pizzayı çok sevmeme rağmen benim için sıradan bir yemek olmaktan öteye gidemiyor. Fakat özellikle dominosun Italiano'sunu diğer pizzalardan ayırmak istiyorum. Mantar, Sucuk, Zeytin ve KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER!! Zaten közlenmiş kırmızı biberin hastasıyım. Onun tadı bütün pizzaya yansıyıp bir anda sıradan pizzayı krallara layık yemek haline getiriyor. Dominos'un amerika web sayfasında böyle bir pizza yok. Sanırım Türkiye'ye özel. Buradan yetkililere böyle güzel bir pizzayı bizlere getirdikleri için teşekkür ediyorum.


Dominos'un en güzel pizzası

6-Karnıyarık

Her ne kadar yemeğin ismi korku filmlerinden fırlama olsa da, karnıyarık, sofranızda bulunmasından gurur duyabileceğiniz bir yemek. Aslında tek başına türk ev mutfağını özetleyen bir yemek. Yağlı, kıymalı, patlıcanlı ve LEZİZ. Pilav ve yoğurt ile de son derece uyum içerisinde yenilebilecek bu yemek kesinlikle bu listedeki yerini hakediyor.



En güzel patlıcan yemeklerinden biri


UYARI


Buraya kadar herşey güzel. Yukarıda saydığım yemeklerin hepsini herhangi bir zaman oturup afiyetle yiyebilirsiniz. Fakat aç ve/veya oruçlu iseniz listenin bundan sonraki yemeklerini okumak vücudunuzda istenmeyen reaksiyonlara sebep olabilir. Sıradaki 5 yemek gerçekten efsane statüsünde yemekler. O kadar efsaneler ki isimlerini okumak bile insanın sindirim sistemini ve salgı bezlerini harekete geçiriyor. O yüzden mümkünse açken okumayın, sonradan pişman olacağınız hareketlerde bulunabilirsiniz.

Başlıyoruz:

5-Lüfer Izgara

İstanbul boğazında tutulan Lüfer diğer lüferlerden farklıdır. O kadar farklıdır ki, yağlama, baharatlama ve marine edilme falan gibi gereksiz işlemlerin hiç birine gerek kalmadan sadece içini temizleyip ızgaraya atarsınız. O terlerken marulları inceden kıyarsınız, arada çevirip rokaları da salataya ekleyip limonu sıkarsınız. Zaten bu arada balıktan gelen kokular size "BEN OLDUM" diyecektir. Hemen ızgaradan alırsınız. Yeşillikle birlikte bir bardakda rakı koyarsınız. Sonra da o enfes balığı yerken neden yazının başında İstanbul boğazında tutulanına Lüfer (büyük L) denildiğini anlarsınız.


Böyle bir deniz ürününe sahip olduğumuz için çok şanslıyız, değerini bilelim

4-Pilav üstü kuru

Dünya genelinde fasulye denilince genelde insanların aklına meksika gelir. Bunun sebebi meksikalıların fasulyelerinin süper olması değil, bizim pazarlama özürlü olmamızdır. Pilav üstü kuru, normalde sıradan sayılabilecek iki tadın uygun birleştiğinde erişebileceği en son noktadır. Mümkünse kurufasulye çayeli kurufasulyesi olacak, bol tereyağı ile güveçte 5-6 saat pişecek ve beyaz pilavın üzerine güzelce yerleştirilecek. Fasulyenin yağı pirinçlerin arasından yavaşçça süzülüp tabağın alt kısmına kadar giderken o müthiş tadını pilav ile birleştirecek ve bu yemek yenirken alınan her yudumda vücutta hafif ve hoş bir titreme oluşturacaktır. Bunun sonucunda da pilav üstü kuru listede hakettiği yere yerleşeceltir.


Efsane kombinasyon, ayrılmaz ikilli

3-İskender

Bursa'nın efsane yemeği iskender herhalde sadece benim değil bir çok kişinin de favori yemekleri arasındadır. Gerek en alttaki pide katmanı, gerek uludağın eteklerinde yetişmiş küçük baş hayvanların leziz etinden yapılan döner, gerek enfes domates sosu, gerek yanda duran mis gibi bembeyaz yoğurt, gerek közlenmiş biber ve domates, gerekse de sonradan üzerine eklenen tereyağı enfes bir tat ve yemek oluşturmaktan daha da öteye giderek, bir efsane oluşturmuştur. Yine pazarlama özürlülüğümüz yüzünden avrupada bu enfes yemek yerine, ekmek arası sarımsaklı yoğurtlu döner tanınmaktadır. Hakkatan üzülüyorum bu avrupalılar için. Neler kaçırdıklarının farkında bile değiller.



Bursa'nın mutfağımıza en büyük armağanlarından biri

2-Dolma

Dolma için Türk mutfağının imza yemeği desem herhalde doğru olur. Uzun seneler boyu listenin lideri durumunda olan dolma gerçekten süper bir yemek. Zaten içerdiği besin değerlerine da bakıldığında herşeyden bulunduğunu görüyoruz. Protein, karbonhidrat, yağ, vitaminler, mineraller. Resmen "ideal" yemek. Herşeyi geçtim dolmanın tadı o kadar güzel ki. Hem kıymalı türleri hem zeytinyağı türleri, biberi, domatesi, kabağı, patlıcanı. Yani her türlüsü güzel bir yemek. Garibim japonlar taklit etmeyi denemiş ama başaramamışlar. En yakın deneme sirkeli pirinç dolu deniz yosunu olmuş. Amcamlarda kıyma mantığı da olmadığı için et yerine salamura balık kullanmışlar. E tabii ki dolmanın yanına bile yaklaşamamış. İyi ki varsın canım dolmam.


İdeal yemek dolma

1-Patlıcanlı Kebap

...and the winner is. "PATLICANLI KEBAAAAAAP". Yeryüzünde yiyebileceğiniz en güzel yemek. Tabii doğru şekilde yerseniz. Ben uzun seneler boyunca patlıcanlı kebabın nasıl yeneceğini bilmiyordum. Taa ki bir gün gittiğimiz bir restoranda "Haydi bir de bunu deneyeyim" diyip patlıcanlı kebabı alana kadar. Gittiğimiz restorandaki şef garson, benim patlıcanlı kebaba attığım "Nasıl yenir ki bu" bakışını görünce yanındaki çırağa: "Bana baharatları getir" dedi. Ardından yavaş ve güzel bir şekilde patlıcanlı kebabın nasıl yenileceğini öğretti. Bu konu uzun bir konu olduğundan dolayı başka bir blog yazımda ayrıntılı olarak ele alacağım. Fakat o gün bu gündür her kebapçıya gittiğimde patlıcanlı kebap alırım. Aldığınız ilk ısırıktan itibaren Allah'a dua etmeye başlarsınız "Allahım noooolur bitmesin" diye. Tadı o kadar güzeldir ki en kararlı ateisti bile imana getirip bitmemesi için dua ettirir. Bittiği zaman da üzülemezsiniz çünkü vücudunuz o kadar çok mutluluk hormonu salgılamıştır ki suratınızda hafif aptalca bir gülümseme vardır. Kanımca hükümetimiz bütün diplomatik toplantılardan önce yabancı delegelere patlıcanlı kebap yedirmelidir. Bu sayede belki dışişlerimizde biz kazanan durumuna gelebiliriz.


Yeryüzünün en güzel yemeği

Hepinize afiyet olsun,

Ender

4 yorum:

tubik dedi ki...

Pek sevgili Ender,

Diete bşlamaya karar verdiğim şu günde "Aa Ender blog yazmış ! Hemen okumalıyım!" dediğime diyeceğime bin pişman ettin beni. Sana ne desem bilemiyorum.

Yaşasın Lüfer, yaşasın dolma, yaşasın yemek yemekkk!!!

BisikletliFil dedi ki...

diyet diyet diye yemek yapmayi unutucam walla, soyle sismanlatmayan ama her zaman istedigimizi yiyebilecegimiz bir dunya istiyoruzzzz...yasasin corba yasasin patlicanli kebap, askim aksama acaba tahtasaraya mı gitsek _? cok canım cekti ...

hayal dedi ki...

Şimdi o yayla çorbası fotoğrafı öyle habersiz hazırlamadan birdenbire konur mu yani; haksızlık değil mi bu!! :)

julie dedi ki...

italiano pizza süperdir hakaten,ah bir de diyette olmasak :(