26 Kasım 2008 Çarşamba

Las Vegas , Nevada


Geçtiğimiz bir sene içinde bir kaç iş seyahatim oldu. Dünyada büyük 3 şehir gördüm. Insanlar tanıdım. Nisanda gerçekleşen bir iş seyahati dolayısıyla Las Vegas, Nevada yı da görmüş oldum. Kısaca izlenimlerimi paylaşmak isterim.

Las Vegas'ı tv den izlediğim CSI ve Las Vegas dizilerinden gördüğüm kadarıyla biliyordum. Kumara falan merakım yoktur, pokerden falan da anlamam.Ama Vegas ve ışıkları hep cazip gelmiştir. Bu şehri görmek bizzat dokunmak istemişimdir. Adamlar koca çölün ortasına koskocaman bir şehir inşa etmişler. Resmen milyar dolarlar akıtmışlar. O meşhur caddesindeki kocaman binaların arasından geçerken yeşil yeşil dolar kokusunu alabiliyorsunuz. Zaten caddede yürürken affalıyorsunuz. Bildiğiniz Eyfel Kulesi , Disneyland, Mısır piramitleri , minyatur NY kuleleri , hatta Venedik birden karşınızda bitiveriyor. 30 dakikada dünya turu yapmış oluyorsunuz.

Kaldığımız otel bile başlı başına bir şehir kopyasıydı. Adına bakıp anlaşılacağı gibi "The Venetian", Venedik şehri kopyası bir otel . Venediğin bu kadar büyük olabileceğini sanmıyorum yanlız. Otelin içindeVenedik tarzı binalar, kanalları ve gondolları da eksik değildi. Alışveriş katı dedikleri yere neredeyse gerçeği kadar bir şehri nasıl sığdırmışlar ve gerçeğine bu kadar yakın bir gökyüzünü tavana nasıl kondurmuşlar ne anlamak mümkün ne de ağzın açık kalmadan bakabilmek.

Resepsiyona giriş de tam bir sanat şaheseriydi. Bilgisayarla yapıldığını söyleseler de hayranlığım hiç eksilmedi. İtalyan kiliselerinin tavanlarındaki muhteşem tablolarını birebir resmetmişler. İçerideki çeşme ve hatta "Phantom of the Opera"yı seyrettiğimiz yine binanin içindeki tiyatro salonu bile İtalya'dan kopmuş gelmiş gibiydi.

Gerçekten büyük, gerçekten büyüleyici bir şehir. Kumar oynamak amaç olmasa da gitmek görmek lazım. Keşke daha çok vakit olsaydı da diğer bahsedilen ilginç otelleri de keşfedebilseydim.

Bir daha gitmek isterim ama sevgilimle ... Great Canyona da gidemedim zaten. Helikopter kiralayıp gitmek lazımmış , kısmetse bir dahaki sefere ...

1 yorum:

Cthulhu dedi ki...

Ben de burda Yukarı Dudullu'da çalışayim bütün gün. Oh, iyi valla. :)