6 Aralık 2007 Perşembe

Dilemma


İkilem demek. Şu anda feci ikilemdeyim. İkilemin sebebi ise şu iki harika araba.

Eski Jazz
Yeni Jazz



Evvvvvet doğru bildiniz aynı araba. Biri Jazz'ın şu anki kasası biri de Jazz'ın önümüzdeki sene çıkacak yeni kasası. Değişen şey sadece kasa değil. İç aksam, koltuklar, göstergeler, direksiyon veeeeee motor değişiyor (1.3 100HP 1.5 120HP iki opsiyon ile). Yine CVT şanzıman ve şehir içi benzin harcama miktarının şimdikinden bile iyi olacağı söyleniyor(şu anda 7.2l/100km).

Ne yapsam bilemiyorum. Önümdeki opsiyonları şu şekilde görüyorum.

1- Salla yeni kasayı, al paşa paşa şimdiki Jazz'ı
İyi bir çözüm fakat yeni kasa çıkınca aç kurtlar gibi ona bakmaya başlarım herhalde.

2- Bekle ve çıkınca yeni Jazz'ı al.
Beklemek pek iyi fikir değil. Selin işe gitmekte zorlanıyor. Maslak trafiğine tıkış tıklım otobüste katlanacağına rahat şirin arabasında katlansın di mi? Yazık benim kuşuma.

3- Şimdi eski kasayı al çıkınca da yeni kasayı al.
Bu hem beni hem Selin'i mutlu edecek bir opsiyon olsa da bütçeyi mutlu etmeyecek bir çözüm olduğu gerçek. Şu anda satın alacağım herhangi bir arabayı 3-4 sene kullanmadıkça elimden çıkarırken arada oluşacak fiyat farkını 'ödemiyor'

4- Şimdi git eski kasayı ikinci el al çıkınca da yeni kasayı al.
Bu gayet mantıklı bir hareket bu sayede bir sene sonra elimden çıkarırken sadece 'yeni modeli çıktı bunun' sebebiyle mali kayıba uğrarım (+kasko + bakım). Ayrıca hemen yeni modeli almak gibi bir sorunum da olmaz. Yeni modeli biraz piyasa görür tanıdıklar alır, onların arabalarını deneriz, zamanı uydurduğumuzda alırız yeni kasayı.

5- Şimdi git eski kasayı kirala yeni çıkınca yeniyi satın al.
Bu da gayet mantıklı bir hareket. Şimdi herhangi bir araba alıp bir sene sonra elimden çıkardığımda fiyatından kaybedeceği miktar + kasko + bakım, kiralamaktan daha fazlaya geliyor. Bu (4)'den daha ekonomik bir seçim olmasına rağmen, bir senenin üzerinde kiralamaya devam ettiğimde ekonomikliğini kaybediyor.

6- Abi #### süper bir araba ona da bakın.
Ben son derece kalın kafalı ve inatçı biriyim. Taktım Jazz'a ne yapayım. Biliyorum bunun Korsası var Polosu var Yarisi var Mikrası var. Ama hiç biri bana Jazz kadar sempatik gelmedi.

7- Ne yapacak arabayı Selin binsin taksiye gelsin her gün daha ucuza gelir.
Bu malesef pek mümkün olmuyor. İş çıkış saatinde taksi bulmak çok zor. Selin'in yarım saatin üzerinde taksi beklediğini biliyorum.

Temel olarak durumumuz bu. Şu anda herhalde (4) yöntemini izleyeceğiz. Yani elinde İKİNCİ EL HONDA JAZZ ELITE OTMATİK VİTES (Google gör beni) olanlar lütfen bizimle bağlantı kursun.

Bu arada tabii ki elite. Sunroof, Alaşımlı jant, Otomatik klima, Arka disk frenler, Extra Airbag, Daha büyük tekerlerler, Kromaj kaplama el freni, Kromaj kaplama kapı kolları....daha ne ister ki bi insan arabadan?

1 yorum:

tubik dedi ki...

Çok güldüm okurken :D Valla benim jazz'la alakalı fikirlerimi baştan biliyorsunuz... araba yok acaip disklere sahipmiş, harcadığı benzin bilmem kaç zilyonmuş, jantı tencere kapağındanmış, anlamam o işlerden.. Araba rahat mı otomatik vitesi var mı, yoksa direksiyonu hafif mi, kolay park edilir mi, kullanması rahat mı, bi de sevimli mi ona bakarım... Ama kendimi 4. seçeneğin en mantıklısı olduğunu düşünmekten alıkoyamıyorum... Sevgiler...